Populārākajiem apdrošināšanas veidiem pieaugums

Latvijas apdrošināšanas tirgū 2017.gada sešos mēnešos vērojams pieaugums visos populārākajos apdrošināšanas veidos

Saskaņā Latvijas Apdrošinātāju asociācijas apkopotajiem datiem apdrošināšanas nozarē 2017.gada sešos mēnešos vērojams pieaugums visos populārākajos apdrošināšanas veidos.

Top 5 apdrošināšanas veidi Latvijā pēc parakstīto prēmiju apmēra:

  1. Veselības apdrošināšana – 47,3 milj. EUR (21,9% no tirgus, +11%)
  2. Dzīvības apdrošināšana – 44,5 milj. EUR (20,6% no tirgus, +19%)
  3. KASKO – 37,9 milj. EUR (17,6% no tirgus, +11%)
  4. OCTA – 26,2 milj. EUR (33,7% no tirgus, +20%)
  5. Īpašuma apdrošināšana – 28,3 milj. EUR (13,1% no tirgus, +7%)

Top 5 apdrošināšanas veidi Latvijā pēc izmaksāto atlīdzību apmēra:

  1. Dzīvības apdrošināšana – 31,2 milj. EUR (23,4% no tirgus, +19%)
  2. Veselības apdrošināšana – 30,4 milj. EUR (22,8% no tirgus, +7%)
  3. KASKO – 27,2 milj. EUR (20,4% no tirgus, +5%)
  4. OCTA – 24,3 milj. EUR (18,3% no tirgus, +11%)
  5. Īpašuma apdrošināšana – 11,6 milj. EUR (8,7% no tirgus, -2%)

„Dzīvības apdrošināšanas tirgus stabili aug – arī prēmiju apjoms šajā pusgadā audzis par 19%. Tā ir laba tendence, kas apliecina pakāpeniski pieaugošo sabiedrības izpratni par savu un savas ģimenes finansiālo aizsardzību ilgtermiņā. Arī valsts ar nodokļu atlaidēm sekmē uzkrājumu veidošanu, un, neskatoties uz nodokļu reformu, lielākā daļa no uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas iemaksu veicējiem turpinās saņemt atlaides ierastajā apjomā,” stāsta Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

Savukārt lielākais apdrošinātāju parakstīto prēmiju apjoms šī gada pirmajā pusē vērojams veselības apdrošināšanā, sasniedzot 47,3 miljonus eiro, un tas ir par 11% vairāk nekā pērn. „Nestabilā un neprognozējamā situācija, kas valda valsts veselības aprūpes jomā, acīmredzami veicina pieprasījumu pēc veselības apdrošināšanas polisēm. Paredzams, ka valsts apmaksātie pakalpojumi segs arvien mazāku daļu no iedzīvotāju medicīnas izdevumiem. Vienlaikus pozitīvs novērojums ir tāds, ka darba devēji apzinās veselības apdrošināšanas lomu darbinieku motivēšanas nolūkos un ir gatavi maksāt vairāk par šīm polisēm,” secina Jānis Abāšins.

Atpakaļ